Heippa, kerron ensin vähän itsestäni! Olen siis 19-vuotias tyttö Etelä-Suomesta, syksyllä tosin muutin opiskelujen perässä Keski-Suomeen. Saa nähdä minne ensi syksy heittää! Rakastan eläimiä ja elokuvia sekä tietenkin avomiestäni! Meillä on kolme nuorta kissaa, jotka jaksavat naurattaa ja itkettää kerta toisensa jälkeen. Opiskelen biologiaa ja aion suunnata ensi syksynä ekologian puolelle. 

Olen aina laihduttanut. No melkein. Ala-asteen loppuvuosina lihoin aika paljon, ja sain siitä vanhemmiltani paljon kritiikkiä. Yläasteen vuodet kärsin anoreksiasta ja siinä sivussa bulimiasta. Lopulta paranin, sain hyviä ystäviä, itsetuntoni nousi ja olen nykyään kaiken kaikkiaan melko onnellinen ja tyytyväinen.

Nyt kuitenkin painoni on päässyt nousemaan (ah, opiston ruoat olivat vain niin hyviä! Ja ne jälkkärit...). Olen noin 160cm pitkä ja lähtöpainoni oli 81kg, eli painoindeksi näytti pelottavan suurta lukua. Ihannepainoni olisi 55kg, sen alle en uskalla enkä halua laihduttaa. En halua sairastua uudestaan, enkä halua olla ihan kukkakeppi. 

Tällä hetkellä olen laihtunut 2kg muutamassa viikossa, sillä aloitimme kavereiden kanssa "laihdutusringin". On hyvä, että kaverit tietää olla tarjoamatta herkkuja ja on myös lenkeille seuraa! Opisto tosin loppuu pian, ja olen ainoa kaveriporukastamme, joka jää kesäksi paikkakunnalle. Muutan syksyllä sitten, kun opiskelupaikka on varma. Kesä on siis selvittävä yksinään (mieskin on armeijan harmaissa). 

Laihduttajana olen sellainen tyyppi, että haluan tuloksia heti. Siksi aionkin ottaa tehostartin laihduttamiseen testaamalla VLC-ruokavaliota muutaman viikon ajan. Olen pari viikkoa jo vähentänyt syömistä, koska ohjeet neuvovat niin. Minulle ei ole ollut hankalaa olla ilman karkkia ja sipsiä, itseasiassa yllätin itsenikin! Tämän takia uskon myös pysyväni siinä painossa, johon päädyn. Ruokavalioon on tehtävä pieniä muutoksia ja herkut rajata viikonlopuiksi. 

Aloitin torstaina DETOX-kuurin (tilasin paketin täältä) ja olen ollut todella tyytyväinen! Tässä vaiheessa kuuria suosittelenkin sitä kenelle vain. Hyvä olo tuntuu, sillä nestettä tulee juotua normaalia runsaammin ja voidekin tuntuisi tehoavan selluliitteihin! Ainoa haittapuoli on useat vessareissut! Kuuria on vielä 7 päivää jäljellä. 

Tänään tosiaan aloitin VLCD:n, joka on siis erittäin vähäkalorinen dietti perusterveille ylipainoisille ihmisille. Tarkoituksena on korvata joko koko päivän kaikki ateriat tai osa niistä vähäkalorisilla ateriankorvikkeilla. Aion mennä sieltä, missä aita on korkein, joten syön pelkkiä ateriankorvikkeita. Tavoitteena on saada alle 800kcal päivässä (mikä kuullostaa hurjalta!), mutta ateriankorvikkeiden koostumuksen takia keho saa kaiken tarvitsemansa. 

Kirjoittelen molemmista tämän hetken kuureistani pian lisää erikseen! Aloitan nyt blogin pitämisen, ja toivon ettei into lopu! smiley

-Milla